Gestuz werd opgericht in 2008 door Sanne Sehested, die een merk wilde creëren dat geïnspireerd was door haar eigen garderobe met een soort energie en gevoel dat de mode volgens haar aan de drager zou moeten geven. Het maken van Scandinavische design-erfgoed rebelleert daar tegelijkertijd tegen door de klassiekers subtiel te verstoren en te herinterpreteren. Gestuz is een merk dat zich focust op de moderne vrouw, een merk dat altijd go-to kleding creëert. Kleding die past bij het dagelijkse leven van een vrouw en het idee oproept dat er niet één manier is om vrouwelijk te zijn of je vrouwelijk te kleden: het is wat jij kiest.
Bij Gestuz richten ze zich al jaren op duurzaamheid, niet alleen als het gaat om de materialen die ze gebruiken, maar ook als het gaat om duurzame productie en het welzijn van de mensen die met hun werken. Ze zijn trots om te kunnen zeggen dat minstens 80% van onze collecties vanaf nu gemaakt zijn van duurzamere materialen, en ze zijn altijd op zoek naar manieren om verder te verbeteren. Ze waren een van de eersten die met gerecycled polyester werkten en ze geloven sterk in het continu integreren van duurzame initiatieven die hun impact op de planeet kunnen verminderen. Ze geloven in de kwaliteit van de producten die ze produceren om een lange levensduur te garanderen bij het investeren in een ‘Gestuz-stijl’. Goede materialen en de juiste zorg zijn essentieel om te zorgen voor garderobe evergreens die seizoen na seizoen gedragen kunnen worden. Het merk wil het universum, de gedachtes en ervaringen overbrengen die het merk vormen. Dat gaan ze doen met interviews en momenten achter de schermen. We praten met creatieven uit de industrie, delen de ideeën achter de collecties en geven inzicht in de wereld van Gestuz.
Bij Biggles Amsterdam zijn we trots dat we dit merk kunnen verkopen omdat we staan achter hun doelen en intenties tegenover de wereld. Wij staan achter merken die zich bezighouden met sustainability en de wereld zo een verbeterde plek kunnen maken.