Won Hundred is een in Kopenhagen gevestigd denim- en modemerk, opgericht in 2004 door Nikolaj Nielsen. Na enkele jaren bij gevestigde denimmerken te hebben gewerkt, besloot Nikolaj zijn eigen merk te creëren. Zijn visie was een merk dat relevant blijft en de grenzen van Scandinavisch minimalisme verlegt.
De collecties van Won Hundred bieden kleding voor zowel werk als vrije tijd. Ze omvatten denimklassiekers en gedurfde, tijdloze stukken met een rauwe uitstraling en ongepolijste snits. Het merk biedt vier keer per jaar nieuwe collecties en wordt wereldwijd verkocht. Nikolaj is nog steeds zowel Creative Director als CEO.
Won Hundred gelooft dat de grootte van een bedrijf nooit een excuus mag zijn om onethisch te handelen. Ze zijn actief bezig met duurzaamheid, zowel in termen van milieu-impact als in het verbeteren van de werkomstandigheden voor hun leveranciers. Dierenwelzijn en gendergelijkheid zijn ook belangrijke aandachtspunten.
Het merk streeft ernaar de mode-industrie te verbeteren en de ecologische voetafdruk te verkleinen. Voor Won Hundred is ethisch zakendoen niet alleen een kwestie van duurzaamheid, maar ook van het creëren van betere omstandigheden voor mensen en dieren. Ze geloven dat constante actie beter is dan niets doen en dat samenwerking met leveranciers essentieel is voor langdurig succes en vertrouwen.
Bij Biggles Amsterdam zijn we trots om Won Hundred aan te bieden. We ondersteunen hun doelen en intenties en geloven in merken die zich inzetten voor duurzaamheid en een betere wereld.
Toont alle 40