Won Hundred is een in Kopenhagen gevestigd denim- en modemerk, opgericht in 2004 door Nikolaj Nielsen. Na een aantal jaren met gevestigde denim merken te hebben gewerkt, wilde Nikolaj zijn eigen merk creëren, dat nooit zijn relevantie verliest en de grenzen van de Scandinavische minimalistische benadering verlegt. Won Hundred-stijlen kunnen worden gebruikt, of de gelegenheid nu voor werk of vrije tijd is. De collecties van het merk variëren van confectiekleding voor heren en dames en accessoires en omvatten kenmerkende denimklassiekers, gedurfde maar tijdloze stukken met sterke denimreferenties, een rauwe houding en ongepolijste snitten. Won Hundred wordt wereldwijd verkocht en biedt 4-jaarlijkse collecties. Nikolaj blijft vandaag zowel de Creative Director als de CEO.
Bij Won Hundred zijn ze van mening dat de omvang van het bedrijf nooit een excuus mag zijn om verantwoord en ethisch zaken te doen. Daarom participeren ze actief op verschillende gebieden, zoals de vervuilingsgraad en werkomgeving voor de medewerkers bij onze leveranciers, maar ook dierenwelzijn en het uitdragen van gendergelijkheid.
Bij Won Hundred nemen ze een proactieve houding aan om onze industrie te verbeteren en onze impact op het milieu te verminderen. Zij geloven dat de sleutel tot ethisch en verantwoord zakendoen niet alleen het verkleinen van onze ecologische voetafdruk is, maar ook het verbeteren van de omstandigheden voor de betrokken mensen en dieren. Omdat duurzaamheid echter voor iedereen geldt, is het bedrijf van mening dat de omvang van Won Hundred nooit een excuus mag zijn om duurzaam en verantwoord te ondernemen. We zijn ervan overtuigd dat continu “iets doen” beter is dan “niets doen”.
Het is belangrijk voor ze dat hun leveranciers willen deelnemen aan die reis – alleen op deze manier kunnen we succes en vertrouwen op lange termijn bereiken.
Bij Biggles Amsterdam zijn we trots dat we dit merk kunnen verkopen omdat we staan achter hun doelen en intenties tegenover de wereld. Wij staan achter merken die zich bezighouden met sustainability en de wereld zo een verbeterde plek kunnen maken.