Het bedrijf IRO Paris is opgericht door twee broers Laurent en Arik Bitton die eerst in de muziekindustrie zaten voordat ze de mode-industrie ingingen. Ze vonden dat ze verandering nodig hadden in hun leven. Om die reden hebben ze der voor gekozen om een kledingbedrijf te beginnen. Het merk IRO Paris komt aan haar naam door het Franse woord roi, dat koning betekent. Het merk is geïnspireerd door de Amerikaanse rockscene van de jaren 70 en 80. De broers zijn het merk begonnen om een eenvoudige en sterke collectie te bouwen die helemaal om de soundtrack van een lied past. De collectie is niet geinspeerd of gemaakt voor de fashion modellen die je ziet op de runway maar voor het alledaagse meisje die je elke dag op straat ziet. Hun ontwerpen bestaan uit de vintage rockgeest van de New Yorkers werd Parijse romantiek en een vrolijke ‘Japanse twist’ toegevoegd wat resulteert in een vrije loop van inspiratie. Dit geeft het bedrijf een mooie balans tussen verfijning, coolness en van nu! Het bedrijf gebruikt eenvoudige maar zeer verfijnde stoffen voor hun kleding. Ze combineren leer met patronen, strak en los bij elkaar. Ook brengen ze de zomercollectie in de winter uit en de wintercollectie in de zomer, deze dingen maken ze anders waardoor mensen willen zien wat ze te bieden hebben. Ze mixen stijlen geïnspireerd voor vrouwen die creatief en vrij van geest zijn. Die weten wat ze willen en wat ze fijne vinden in kleding, echte power vrouwen. In 2006 werd de eerste winkel geopend in de Franse wijk Saint-Germain te in Parijs. Door deze opening werden ze al snel bekend, ook buiten Parijs om. Op dit moment hebben ze meer dan 70 winkels wereldwijd en 600 verkooppunten wereldwijd.
Het merk heeft een prachtig en ruim assortiment aan kleding voor vrouwen en inmiddels ook voor mannen. Zoek je Zakelijk, casual, voor een feestje of voor een bruiloft dan ben je bij het juiste adres bij hun het is allemaal mogelijk. Voor elke gelegenheid hebben zij een outfit waar je volledig jezelf in kwijt raakt en prachtig vindt. De kleding wordt beschreven als uniek en anders in het menselijk oog. De gebroeders Bitton hebben verschillende stijlen en achtergronden gestopt in hun collecties. De kleding kan simpel zijn maar ook heel gek ze werken met kleuren waar je nooit van zou denken ik ga dat dragen deze stijlen kan je zeker ‘fashion forward’ noemen. Het motto van BIGGLES is: Buy better but less! Wat we daarmee willen zeggen is, beter kleding van een goede en duurzame kwaliteit met als doel er langer mee te doen en zo een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Het is een merk die kleding maakt van een geweldige kwaliteit en stijl die jaren meegaan. Waardoor je niet elke maand iets nieuws hoeft te kopen. Hierdoor bespaar je geld wat top is maar ook lever je ene bijdrage aan het milieu. We willen onze klanten laten zien dat het belangrijk is goede kleding te kopen.